NETWORKING DE LA A LA Z – THOM SINGER

Trăim într-o societate globală și interconectată. Astăzi, schimbul de informații și relația cu oamenii din jur ne ajută să ne atingem țelurile. Cercul social e tot mai important în carieră, dar și în viața de zi cu zi.

În cartea sa, Networking de la A la Z, Thom Singer prezintă peste 20 de elemente ale succesului, necesare în menținerea și dezvoltarea cercului social.

Iată acele elemente cu care am rezonat și eu:

Atitudine. Da! ”Oamenii au tendința de a se asocia cu aceia care le induc o stare generală de bine, care dau dovadă de optimism și care caută necontenit soluții ” și, mai departe, aș mai aminti eu de profeția care se adeverește! Suntem uneori, mult prea concentrați să privim toate lucrurile care nu au mers conform planului, încât pur și simplu, nu reușim să observăm oportunitățile care apar pe parcurs. E bine să gândim pozitiv să să ne bucurăm de ceea ce viața are de oferit. (p 9)

Brand. Pentru mine acesta a fost momentul în care am zis: Aha! atunci când am citit cartea. Suntem pur și simplu, orientați într-un mod exagerat în atingerea rezultatelor, încât pierdem din vedere importanța dezvoltării propriului brand. ”Contează felul în care vă comportați în fiecare zi, nu doar performanțele de la locul de muncă. Consecvența este cheia dezvoltării unui brand solid. Clișeul ^Contează mult mai mult ceea ce faci, decât ceea ce spui^ este adevărat când vine vorba de construirea brandului personal. Oamenii ne urmăresc mult mai mult decât ai crede.” (p 13) 

Care e brand-ul meu? Sunt mulțumită de el? Hmmm… acest capitol m-a pus pe gânduri! (în sensul bun al cuvântului).

Perseverență. ”Angajamentele luate de anul nou sunt o idee strălucită; majoritatea oamenilor își propun să muncească mai cu spor, să pună pe picioare o afacere, să-și extindă rețeaua, să scrie articole la ziarul local cu profil financiar etc. Cu toate acestea, pe la jumătatea anului, mare parte din ei se blochează în rutina medicrității, uitând cu totul de proiectele mărețe. Luarea angajamentului este parte din ecuație, dar perseverența cu care lucrăm la atingerea scopului este cea care face diferența.” (p51)

Sunt 100% de acord cu aceste afirmații. Acum ceva vreme ascultam una din prezentările de la TED. Pe scurt, un studiu realziat în America, înceca să descopere ce au în comun acei elevi care reușesc să aibă succes. Inteligența înnăscută? Nu. Dorința de a învăța? Nu. Cadrul familial? Nu. Secretul? Perseverența! 

Sprijin. ”Dacă vrei să te bucuri de sprijinul altora pentru a-ți construi cariera visată, trebuie ca mai întâi să le oferi tu ajutorul tău.” (p27) Îmi place la nebunie această afirmația. Și sunt perfect de acord cu ea. Astăzi depindem tot mai mult de ceilalți. Și ei de noi. Tot mai multe persoane au șansa să meargă la interviuri datorită rețelei sociale dezvoltate.

Înțelepciunea. ”Cei cu adevărat înțelepți împart cu ceilalți bogăția lor spirituală și la fel ar trebui să faci și tu. Nu este suficient să treci prin viață. Ca să ajungi la succes, trebuie să înțelegi acel ^de ce^ din spatele experiențelor prin care treci. Aceasta este înțelepciunea.” (p72) Cum văd eu lucrurile? Fii cel mai bun din domeniul tău! Prinde curaj și preia controlul dezvoltării tale personale. Nu te sfii să-ți împărtășești ideile cu ceilallați și ajută-ți compania să se dezvolte.

Concluzia mea: Avem atât de des tendința de a ne abate de al calea noastră, iar această carte ne ajută să ne fixăm atenția spre ceea ce vrem să realizăm oferindu-ne o unealtă utilă: networkingul! E o carte foarte ușor de citit. Are multe idei practice, logice și interesante. Go for it!

PS: Susțin protecția pădurilor. Chiar și atunci când copacii sunt tăiați pentru un scop absolut nobil: acela de a printa o carte! Deci, pentru cei din Cluj și din apropiere… v-o împrumut cu drag!

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *